V strategických plánoch československej armády sa počítalo aj s prelomením pohraničného opevnenia. Bolo preto naplánovaných aj niekoľko vnútroštátnych priečnych opevnených línií v smere sever-juh. Aby sa zamedzil prípadný útok nepriateľa na hlavné mesto ČSR Prahu zo smeru od Drážďan, vznikla najdôležitejšia z nich. V polovici roku 1936 bolo rozhodnuté o vybudovaní opevneného predmostia Prahy.
Už 30. júla 1936 bola zadaných do výstavby 77 objektov ľahkého opevnenia (tzv. ropíkov) vz. 36 v úseku od Nižboru pri Beroune smerom na sever k mestu Slaný a odtiaľ severovýchodným smerom cez Velvary do obce Vepřek na Vltave.
Tak malo vzniknúť medzi riekami Berounka a Vltava 60 km dlhé opevnené predmostie asi 25 km na západ od Prahy. Jeden objekt bol vybudovaný pri Nižbore, ale ďalej na sever bol lesný porast nevhodný pre objekty vz. 36, preto súvislá línia vlastne začínala až o päť km severnejšie pri osade Běleč. Objekty vz. 36 boli pomerne jednoduché, takže ich výstavba napredovala dosť rýchlo. Kolaudácia objektov preto prebehla už v polovici decembra 1936.